De Dichtbij nóg dichter bij de PostNL’er

De vraag van PostNL: kunnen jullie ons personeelsblad aanpassen aan de nieuwe huisstijl? Ons antwoord: een geheel vernieuwde Dichtbij!

 

We maken het personeelsblad van PostNL sinds 2012 en in die tijd hebben we het magazine meerdere keren vernieuwd. Onlangs was er daarvoor weer een mooie gelegenheid: de nieuwe huisstijl van PostNL.

Een opgefriste bladformule

De afgelopen maanden stortte ons Dichtbij-team zich op de restyling van het blad. Met als resultaat een frisse nieuwe bladformule. Daarbij hielden we niet alleen rekening met de nieuwe huisstijl, maar ook met de uitkomst van lezersonderzoeken van de Dichtbij. Want wat vinden de PostNL’ers er eigenlijk van? Wat willen zij lezen en welke rubriek slaan ze liever over?

Papier in plaats van plastic

We namen het hele blad onder handen om het aantrekkelijker en relevanter te maken, en de impact op de lezers te vergroten. We staken alle rubrieken in een nieuw jasje. De fotografie werd persoonlijker en warmer. Het blad werd kleiner van formaat. En last but not least: we gaven het blad een milieuvriendelijke bedrukte wikkel van papier, die het nog uitnodigender maakt om het blad open te slaan.

De favoriete ontvanger

Sommige Dichtbij-rubrieken sneuvelden, nieuwe rubrieken zagen het licht. Uit de lezersonderzoeken bleek bijvoorbeeld dat post- en pakketbezorgers zich erg verbonden voelen met ‘hun’ wijk. Daarom bedachten we een nieuwe rubriek: De favoriete ontvanger. Hierin vertellen bezorgers over de mensen op dat ene adres waar zij met plezier komen. Bijvoorbeeld omdat ze altijd een kopje koffie of iets lekkers krijgen, omdat het zo’n mooi gebouw is, of omdat ze er altijd mooie verhalen te horen krijgen. Want elke bezorger heeft wel zo’n adresje.

Meer weten over dit project?

Ewalt Pol

Ewalt Pol

Creative partner

Als artdirector en strateeg kan ik je helpen bij het opnieuw vormgeven van jouw bladformule.

Bekijk hier welke magazines we nog meer hebben gemaakt: