Een projectstijl voor grenzeloze ondersteuning

Video afspelen over WorkinNL videostiel

In Noord-Brabant werken naar schatting meer dan 100.000 arbeidsmigranten, die vanuit alle windrichtingen naar de provincie komen. In sommige gevallen kunnen zij wel wat ondersteuning gebruiken. Bij huisvesting bijvoorbeeld, of bij het afsluiten van verzekeringen. Maar hoe nodig je deze diverse groep uit om de helpende hand ook daadwerkelijk vast te pakken?

Promotie informatiepunten

In november 2023 werd het landelijke informatiepunt Work in NL gelanceerd. Het doel: arbeidsmigranten ondersteunen bij thema’s als wonen, vervoer en zorg. Provincie Noord-Brabant vroeg vaste partner Kris Kras een aansprekende campagnestijl te ontwikkelen voor het promoten van fysieke en mobiele informatiepunten. Deze Brabantse informatiepunten zijn onderdeel van een 2 jaar lopende Work in NL-pilot. 

Een goed gevulde toolkit

We kozen voor een illustratierijke en dynamische stijl, waarbij trotse en kundige mensen centraal staan. De nationale kleuren vormen de basis voor de kleurstelling van illustraties en middelen. De komende 2 pilotjaren kan de provincie vooruit met een toolkit vol digitale en fysieke middelen, in maar liefst 7 talen. Het is een van de 70 mini-projecten die we tot nu toe afrondden voor deze opdrachtgever, maar stiekem ook eentje waar we extra trots op zijn!